Tipikus januári fogadalmak

Idén márpedig le fogok fogyni! – hagyta el sokunk száját a mondat január elején. Ha az újévi fogadalmak versenyeznének, a toplista első számú helyezettje kétségtelenül a fogyókúra lenne, szorosan azt követve a dobogó második helyén pedig a komplett életmódváltás szerepelne. Bizony, ha elüti az éjfélt az óra az év végén, emberek milliói fogadják meg, hogy jövőre változtatnak az eddigi rossz szokásaikon, kezükbe veszik az irányítást és lefogynak. Ezen persze egyesek mosolyognak, mások nem veszik komolyan a fogadkozást, megint mások pedig elismeréssel adóznak a nehéz feladat előtt álló fogyókúrázóknak. De mit mond erről a fogadalom-cunamiról a szakvélemény?

A dietetikusok megegyeznek abban, hogy az újévi fogadalmak nagyon hatásosak. Mi, emberek egyszerűen így vagyunk bekódolva: a nagyobb kaliberű feladatokat muszáj nagyobb volumenű eseményekhez kötni, hogy könnyebben tudjuk tartani magunkat a szabályokhoz. A fogyókúra kétségtelenül kellemetlen embert próbáló feladat, aminek, főleg az eleje, cseppet sem egyszerű. Abban az esetben viszont, ha tudjuk, a világon több millió ember fogadja meg ugyanazt, az összetartás ereje is dob a motivációnkon.

Ugyanez igaz egyébként a születésnapi fogadalmakra, de tulajdonképpen bármilyen nagyobb esemény apropójából megfogadott ígéretre is. Egyébként a szakemberek abban is egyetértenek, hogy a januártól elkezdett diéta igen is helyénvaló, hiszen a karácsonyi és újévi parti menüje igazán megterheli a legtöbb ember szervezetét. Azoknak, akik csak egy-két kilóval gyarapodtak a nagy ünnepi étkezések után, elég tavasszal intenzívebbé tenni a fogyókúrát, azoknak a személyeknek viszont, akik tetemes mennyiségű súlytöbblettel gazdagodtak, fontos a diéta során multi vitamint szedni, nehogy kimerítsék a szervezetük utolsó tartalékait is. A szakemberek jó tanáccsal is szolgálnak a fogyókúrázóknak, mégpedig azzal, hogy ne akarjanak azonnal mindent.

Hetente ne adjunk le többet egy kilónál, és figyeljünk arra is oda, hogy miből mennyit eszünk. A dietetikusok nem győzik hangsúlyozni a megfelelő mennyiségű folyadékbevitelt, illetve a mozgás fontosságát is. Sokan inkább arra sarkallják az embereket, hogy ne a fogyókúrában gondolkodjanak, hanem inkább az életmódváltás hosszú távú lehetőségében. Bizony, a fogyókúra csak ideig-óráig tartó megoldást kínál, a tapasztalat pedig azt mutatja, előbb vagy utóbb úgyis visszatérünk a régi rossz szokásainkhoz. Abban az esetben viszont, ha gyökeresen megváltoztatjuk a szokásainkat, az eredmény is hosszútávon tartható lesz majd.

Print Friendly, PDF & Email

Hasonló bejegyzések

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás