Jóga terhesen? Mit kerüljünk mindenképp?

A szülés, illetve az azt megelőző várandóság misztériuma ősidők óta elragadtatásban tartja az emberiséget. Valóban, nincs is annál csodásabb érzés, mint amikor a bennünk növekvő élet egyre nagyobb teret nyer magának, mígnem elérkezik a várva-várt nap, és megszületik a kisbaba. Az igazsághoz viszont az is hozzátartozik, hogy bármilyen szép is ez a kilenc hónap – a fájdalom szerves része a várandós hölgy mindennapjainak. A legáltalánosabb panasz, amiről a kismamák az orvosnak beszámolnak, a hát- és derékfájás. A szakértők véleménye szerint azonban ez a roppant kínzó, gyötrő érzés leküzdhető a jóga segítségével.

A tapasztalat egyébként is azt mutatja, azok a hölgyek, akik aktívan jógáznak a terhesség alatt, könnyebben hozzák a világra a csemetéiket, hiszen a testüket már előzőleg felkészítették a szüléssel járó hihetetlen fájdalomra – légzésgyakorlatokról már nem is beszélve. Szerencsére szép számmal akadnak olyan ászanák – jógapózok-, amelyek akár a kilencedik hónap végéig is simán gyakorolhatóak, viszont olyanok is vannak, amit a terhes nőknek mindenféleképpen kerülniük kell. A hegyállás fantázianévre keresztelt póz a láb, a hát és a derék izmainak megerősítését szolgálja elő. Ez a gyakorlat remek bemelegítéshez, de ahhoz is, hogy ellazítsuk a vállainkat, illetve fejlesszük a légzést. A széles terpeszt, széttárt karokat kívánó harcos póz a leendő anyukák egyik legnagyobb favoritja, hiszen leveszi a terhet a derekukról, illetve hatékonyan csillapítja a kínzó hátfájást. A harcos ászana beedzi a csípőt, felkészítve a testet a reá váró megpróbáltatásokra.

Figyelem! A szóban forgó pozitúra akár kényelmetlen is lehet a harmadik trimeszterben! Abban az esetben, ha úgy érzi, már nem esik jól elvégezni az említett formamutatványt, inkább hagyja szülés utánra annak gyakorlását. Amennyiben a háton fekvés nem okoz gondokat, nyugodtan gyakorolhatjuk odahaza a szőnyegen az egyik legklasszikusabb jógapózt, a hidat. Amint azt a szóban forgó gyakorlat neve is tökéletesen sejteti, az azt végző személy hidat formáz a testével, ezáltal véve le a derékra nehezedő súlyt. Így nemcsak a csípő, de az egész láb, beleértve a bokát is, erősebbé válik. Most csukja be a szemét, és gondoljon a napfényben lustán nyújtózkodó cicára!

A macska ászana pontosan ezt a bájos látványt formálja, remekül megedzve a hát- és a derék izmait. Sajnos azonban vannak olyan pózok, amire várandósan nemet kell, mondjunk, hiszen veszélyesek nemcsak a mama, de a baba egészségére nézve is. A terhes hölgyek jól tudják, ahogy az idő elteltével növekszik a pocak, egyre kellemetlenebb az alvás, hiszen nem fordulhatunk oda és úgy, mint azt korábban megszokták. A gömbölyödő pocakunkra például semmilyen körülmények között nem szabad nyomást gyakorolnunk, ami alól a különféle jóga pózok sem képeznek kivételt. A testünk és az izmaink csavarodásával, illetve a préseléssel járó extrémnek számító gyakorlatok szintén tabunak számítanak a terhesség 9 hónapja alatt. Ezekre gond nélkül visszatérhetünk akkor, ha már életet adtunk a bennünk cseperedő kisbabának.

Print Friendly, PDF & Email

Hasonló bejegyzések

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás