Hogyan diétázzunk hatékonyan 50 felett?

A legtöbb nő az 50. életévét betöltve rengeteg változást vesz észre a testén. Ezek a változások többnyire nem túl kellemesek, de minimum nagyon furcsák. A hölgyek szervezete ebben a korban már nem úgy működik, mint fiatalon, és sajnos ez általában súlygyarapodáshoz, és különféle betegségek kialakulásához is vezet. A lelassult anyagcsere is nagyban hozzájárul ehhez a problémához, ám szerencsére léteznek olyan hasznos tanácsok, amelyeket megfogadva bizony megelőzhetjük azok kialakulását.

Szögezzük le rögtön az elején: az ötven éves hölgyeknek, ha szeretnék megőrizni a fittségüket és az egészségüket, sokkal jobban oda kell figyelni az életvitelükre, mint a fiatalabb társaiknak. Kellő tervezéssel szerencsére mindez megoldható, és az olyan súlyos betegségek is elkerülhetőek, mint a diabétesz, a szív- és érrendszer panaszai, illetve a csontritkulás. A menopauza után elengedhetetlenül fontos a rendszeres mozgás, ami 2-3 heti futás vagy tornatermi látogatás is lehet. Érdemes odafigyelni a bevitt tápanyag kalóriatartalmára is.

A szakértők véleménye szerint a napi 1800 kalória az a szint, ami nem eredményez hízást egy rendszeresen mozgó, közepes termetű és súlyú hölgynél. Azok a nők, aki ülőmunkát végeznek, és nagyon keveset mozognak, kevesebb kalóriával kell, hogy beérjék a napjuk folyamán, ha szeretnének energikusak és egészségesek maradni. A megfelelő D vitamin és a kalcium bevitelét sem vehetjük félvállról 50 felett. Nyáron persze adott a D vitamin szükségletünk kielégítése, télen pedig megoldhatjuk ezt a kérdést a rendszeres tojás, hal és gomba fogyasztással.

A már említett kalcium bevitelről pedig a napi pohár tej gondoskodik. A szóban forgó korban a hölgyek jobb, ha elkerülik az étrend kiegészítőket is. Mivel az ötvenesek izma már nem a legruganyosabb, ajánlatos a rendszeres fehérje tartalmú ételek bevitele is. Az emésztés ebben az életkorban lelassul, így az emésztőrendszer panaszai sem váratnak magukra sokat. Ahhoz, hogy ezt korrigáljuk, érdemes minél több zöldséget és gyümölcsöt tárolni a frigóban. Kis odafigyeléssel és gondos tervezéssel mindez megoldható. Abban az esetben, ha a fenti tanácsokat megfogadja, az elismerő bókokat és az irigykedő pillantásokat egész nyugodtan előre borítékolhatja.

Print Friendly, PDF & Email

Hasonló bejegyzések

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás