Diétázzunk C-vitaminban gazdag ételekkel!

A diéta szó hallatán a legtöbbünk elméjében valamilyen negatív, kellemetlen érzéseket keltő kép jelenik meg. Ezen cseppet sem kell csodálkozni, hiszen köztudott, hogy különösen a szebbik nem képviselői szó szerint bármire képesek az álomalak eléréséért folytatott küzdelemben – sokszor az önsanyargatástól sem riadva vissza. Szerencsére számos olyan kellemes módszer is létezik, amivel a diétánkat kellemesebbé és élvezetesebbé tehetjük: az egyik ilyen megoldás a C-vitamin-dús tápanyagok rendszeres bevitele.

Arról már rengeteget hallhattunk az életünk során, milyen fontos a szervezetünk C-vitaminnal való ellátása. A szóban forgó vitamin erősíti az immunrendszert, illetve segíti a csontok és az erek megerősítését is. A C-vitaminban gazdag ételek rendszeres bevitele például hatékonnyá tesz minket az influenza és az egyéb kellemetlen betegségek elkerülésében, ami különösen az őszi és a téli hónapok alatt jön jól. De milyen ételekkel is kell tulajdonképpen megtűzdelni a diétás menünket, ha fittek, egészségesek, és nem utolsó sorban csinosak szeretnénk lenni?

Az eper remek opció erre, hiszen amellett, hogy roppant finom, magas a C-vitamin tartalma is. Az eper nap, mint nap való fogyasztása segíti a szervezetünket a szívbetegség kialakulásának a megelőzésében, serkenti az agyműködést és hatékonyan oldja a stresszt. Ha már C-vitamin, nyilván nem maradhatnak le a listáról a nagyágyúk, a citrusfélék sem: a narancs, a citrom és a grapefruit. Az említett ínycsiklandozó gyümölcsök egyébként gazdagon tartalmaznak folsavat, magnéziumot és kalciumot is, így akár a kismamák is előszeretettel építhetik be azokat az étrendjükbe.

A diétázók körében megoszlanak a vélemények a banán-fogyasztással kapcsolatosan, hiszen vannak, akik egyenesen szentségtörésnek vélik e valóban finom gyümölcs majszolását, míg olyan személyek is akadnak szép számmal, akik kifejezetten ajánlják a banánt, mint fogyókúrás ételt –az kétségtelen, hogy a C-vitamin tartalma roppant magas. A paradicsom, a szőlő és az ananász is fedezi a napi igényünket, de amit kevesen tudnak, az az, hogy a manapság oly nagy népszerűségnek örvendő avokádó is remek C-vitamin bomba. Amint láthatjuk, kis odafigyeléssel és gondos érend kialakítással a diétánkat nem csak egészségesebbé, de sokkal élvezetesebbé és izgalmasabbá is tehetjük.

Print Friendly, PDF & Email

Hasonló bejegyzések

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás