Hogyan spórolhatunk az edzéssel?

Az senkinek sem meglepő, hogy a rendszeres testmozgás jót tesz a testnek és a léleknek is. Nemcsak a fölösleges kilóktól szabadulhatunk meg a napi edzések során, de enyhíthetjük a bennünk lévő stresszt, és javíthatjuk az általános egészségi állapotunkat is. A kérdés már csak az, hogy a bokros teendőink mellett hogyan szakítsunk időt a fitness terem meglátogatására? A jó hír, hogy akkor is van kiút, ha képtelenek vagyunk heti 2-3 óra szabadidőt megspórolni, hiszen az otthon végezhető edzéssel ugyanazt az eredményt érhetjük el, mintha profi terembe járnánk.

Az igazság az, hogy sokan ódzkodnak az odahaza elvégzett tornázástól, mert nem értik, hogyan lehet azt professzionálisan és kielégítően elvégezni, esetleg nem eléggé motiváltak belekezdeni az edzésbe. Mi most összeszedtünk néhány olyan előnyt, ami az otthon elvégezhető edzéssel jár. Az első és talán a legfontosabb szempont a kényelem – hiszen akkor edzhetünk, amikor az időnk engedi: miután elvisszük a srácokat a suliba, vacsora főzés előtt vagy akár hajnalban, amikor a család apraja-nagyja még békésen alszik.

Nem kell semmihez és senkihez igazodni, hiszen a választás csak a miénk. Bár a fitness terem belépője nem a legdrágább, a sok kicsi sokra megy elvén, bizony hosszútávon megterhelő lehet anyagilag a tagság kifeizetése. Ha odahaza DVD-ről edzünk, a pénztárcánk is jól jár. Abban az esetben, ha az otthonunk védő falai között tornázunk, az időjárástól sem kell tartanunk. Eshet, fújhat odakinn – bennünket ez nem érint, és a rossz idő miatt a testmozgást sem kell elhalasztanunk vagy elnapolnunk előre nem meghatározott időre.

Ha profi DVD-t vásárolunk, a lehetőségünk van a legjobbaktól elsajátítani a tevékenység csínját-bínját, és így sohasem fogunk unatkozni. Sőt, ha ki sem tesszük a lábunkat, méregdrága cuccokra sem kell költeni, nyugodtan felvehetjük a kilyukadt fitness nadrágot vagy a kopott színű, kényelmes pólót is – és nem kell szégyellni a plusz kilókat vagy az itt-ott kivillanó zsírpárnákat sem. Az otthoni fitness emellett roppant időtakarékos is, hiszen megspóroljuk a közlekedéssel töltött órákat is. A tapasztalat azt mutatja, mindkét módszernek megvannak az előnyei és a hátrányai is, hiszen a rengeteg jó mellett az otthoni edzés néha kicsit magányos, de az vitathatatlan, hogy sokat is nyerhetünk, ha a testmozgás e válfaját választjuk.

Print Friendly, PDF & Email

Hasonló bejegyzések

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás