Bármilyen keresőoptimalizálásról is beszélünk, a cél minden esetben egy olyan csomag meghatározása, amely mindkét félnek, a keresőoptimalizáló cégnek és az ügyfélnek is megfelel. A sikerdíjas keresőoptimalizálás újnak mondható, habár természetesen már találkozhattak ilyen megoldással a témában járatosak, de hazánkban nem elterjedt. Több konstrukció létezik ebben az esetben is, a legegyszerűbb az, amikor van egy kulcsszó és erre a szóra lesz felhozva az oldal az első tízbe, vagy az első ötbe, vagy az első háromba. Természetesen ez a Pingvin megjelenése óta kész bukást jelent, így cégünk nem is vállalkozik efféle munkák lebonyolítására.
Emellett vannak olyan megoldások is, amikor fő kulcsszó mellett a lehető legtöbb ehhez kapcsolódó hosszú kulcsszóra is optimalizálunk. A munka eléggé összetett, de természetesen nem lehetetlen sikereket elérni. A lényeg hogy az oldalra behozott forgalom alapján kell fizetni, egy egyedi látogató utáni díjat, tehát például egy látogató 5Ft. Egy igazi lehetőség, amelyet érdemes megfontolni!