Energetizáló étel teszik szebbé a mindennapokat

Energetizálás

Energetizálás

A nyár sokak kedvenc évszaka, és nemcsak azért, mert ebben az időszakban a legjobb az idő ahhoz, hogy a strandon élvezhessük a relaxálás nyújtotta örömöket – nyáron ugyanis rengeteg olyan finom és egészséges étel áll a rendelkezésünkre, amelyek roppant hatékonyan pörgetik fel a fáradt testet, lelket és szellemet is. Sőt, az említett ínycsiklandozó energetizáló ételek közül sok a hátsó kiskertben is megteremnek – tartson velünk, ha kíváncsi a részletekre! Abban az esetben, ha a csinos alak megszerzéséről van szó, a mérleg nyelve a két nem képviselői közül mindenképpen a hölgyek irányába billen el. Bizony, a nők bármire képesek –akár az önsanyargatásra is – ha a bombaalak elérése a cél.

A rendszeres és megerőltető tornagyakorlatok gyorsan meghozzák a hozzájuk fűzött reményeket, de az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy főleg a kezdetekben az edzéssel töltött napokat kemény izomláz követi. Az, akinek már legalább egyszer volt szerencséje az izomlázhoz, jól tudja: a jelenség minden, csak nem kellemes, hiszen még a legegyszerűbb, legártatlanabb mozdulat is bősz fájdalomba torkollik, ha izomlázunk van. Szerencsére a kiskert egyik ajándéka, a cseresznye, magas antocián tartalmának hála hatékonyan veszi fel a harcot a szóban forgó kínzó fájdalommal, ráadásul roppant finom is. Az egészséges nassolást biztosító cseresznyét akár szárított formában is fogyaszthatjuk, de az biztos, hogy az íze frissen a legjobb.

Ha valamilyen nehezebb időszak után vagyunk, mint például vizsgaidőszak vagy álláskeresés, könnyen lehet, hogy a fáradtságot nem fizikálisan, hanem szellemileg tapasztaljuk meg. Az elmének is szüksége van némi energetizálásra, amiben az áfonya remek lehetőséget nyújt. A sokak által csodabogyóként is emlegetett áfonya fanyar ízével sokak kedvenc gyümölcse, ám azt kevesen tudják róla, hogy az egyik leggazdagabb antioxidáns forrása a kiskertünknek. Maradjunk még kicsit a gyümölcsöknél, és nézzük meg, a sárgabarack mire képes, ha rendszeresen fogyasztjuk azt- akár száraz, akár lédús formában. A sárgabarack magas glükóz tartalmának köszönhetően felturbózza az elmét, javítja a reakciókészséget, sőt, vastartalma miatt a szürkeállományt is jótékonyan támogatja meg. Az energetizáló ételek között a tökmag is előkelő helyet foglal el a képzeletbeli listán.

Magas magnéziumtartalma miatt nemcsak az anyagcserénk fog jobban működni, de sokkal energikusabbnak és fittebbnek érezhetjük magunkat a rendszeres fogyasztása miatt. Bár a legszigorúbb diétákból hiányzik a bűnös élvezet, a csokoládé, energetizálás szempontjából igenis fontos néha napján bekapni egy-egy falat jó minőségű étcsokit. Abban az esetben, ha Ön az édesszájúak csoportját gazdagítja, jó hírünk van: brit tudósok helyett a németek bizonyították azt be, hogy a szóban forgó nyalánkság flavoniod tartalmának köszönhetően remekül csillapítja a feldúlt elmét, oldja a stresszt, ezzel párhuzamosan pedig jókedvűvé és energikussá teszi a fogyasztóját. Gondoljon erre legközelebb, ha a munkahelyen nem úgy mennek a dolgok, ahogy szeretné, és mielőtt átengedné magát az indulatainak, dobjon be néhány finom és energetizáló étcsoki kockát- higgye el, a stressz okozta rosszkedv egycsapásra eltűnik majd.

Print Friendly, PDF & Email

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás