Hogyan kezdjünk neki az életmódváltásnak?

életmód

Életmód

Az életmódváltásról számos érdekes cikket olvashatunk nap, mint nap, akár a magazinok hasábjain, vagy a különféle internetes portálokon. A bőség zavarában joggal érezheti tanácstalanul magát az a személy, aki, bár szívesen ledobná a felesleges kilókat, nem szeretné ehhez az egész életét és a megszokott napi rutinját teljesen felrúgni. Szerencsére létezik néhány olyan kiváló tipp, amelyet megfogadva már rövidtávon pozitív változást eszközölhetünk az életünkben, ezek a változások azonban mégsem lesznek annyira drasztikusak, hogy frusztrálóan hatnának ránk. Az első életmódváltó tanács, amit mindenkinek ajánlatos megfogadni kortól és nemtől függetlenül, a célkitűzés fontossága.

Teljesen mindegy, hogy mit szeretnénk elérni, – karcsúbb derék, néhány kilogramm mínusz, fitt közérzet, esetleg narancsbőr mentes comb- tűzzük ki magunk elé a kívánt célt, és minden cselekedetünket vessük alá ennek a vágynak. Akár hiszi, akár nem, az univerzum olyan helyzetekbe fogja sodorni, amelyek segítségével könnyebben megszerezheti azt, amire a leginkább vágyik. Ne essünk azonban át a ló másik oldalára! Szemléljük reálisan a helyzetet és a saját képességeinket is, és ne állítsunk olyan elvárásokat magunkkal szemben, amit az adottságaink miatt képtelenek vagyunk megugrani.

Az életmódváltás következő lépése talán az egyik legnehezebb: megszabadulni azoktól a káros szenvedélyektől, amelyek rossz hatással vannak az egészségünkre nézve. Természetesen nem arról a néhány csésze éltető kávéról van szó, amelynek hiányában zombiként élnénk a mindennapjainkat, hanem inkább a mértéktelen alkoholfogyasztásról és dohányzásról. Higgye el, az első nehezebb hetek után nem is fog többé a cigire gondolni! Merítsen erőt a célból, amit kitűzött maga elé! Ha valóban komolyan gondoljuk a változtatást, a rendszeres mozgást mindenképpen be kell, iktassuk a napi, de legalább heti rutinunk közé. A szóban forgó testmozgás lehet bármi, ami örömmel tölti el a lelkünket, az izzasztó futástól kezdve, a mindig izgalmas bringázáson át, egészen a kiadós parki sétáig bármilyen tevékenység.

Abban az esetben, ha gyökeresen szeretnénk megváltoztatni a közérzetünket, a napi mozgás szükséglet mellett az étrendünket is át kell variálnunk, természetesen a minél több gyümölcs-zöldség elv mentén haladva. Az alvás szintén az a tényező, amit nem hanyagolhatunk el, így abban az esetben, ha eddig nem fektetett komolyabb hangsúlyt a kiadós pihenésre, jobb, ha ezen módosít. Azok, akik már az életmódváltás útján járnak, állítják, az igazi változást az hozta el a mindennapjaikban, amikor a stresszel végleg leszámoltak. Most jogosan kaphatjuk fel a fejünket, mondván, nincs olyan ember, aki soha ne stresszelne, de az igazság az, hogy ha tudatosan iktatjuk ki a zavaró forrásokat a mindennapjainkból, az életünk észrevétlenül is sokkal nyugodtabbá és békésebbé válik majd.

Print Friendly, PDF & Email

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás